Isnin, 4 Januari 2010

ALLAHUAKBAR !!!!!!!!

Salam BROs'.....

Apabila Mahkamah Tinggi membuat keputusan membenarkan perkataan ALLAH boleh diguna pakai oleh Akhbar Mingguan Katholik, maka seluruh rakyat Malaysia tergamam dan terkejut....Memandangkan hakim yang membuat keputusan adalah dikalangan orang bukan Islam maka situasi ini ada pihak yang menjangkakannya.

Timbul persoalan kenapa sejak Islam dan Kristian bertapak di Tanah Melayu isu ini tidak pernah disuarakan oleh sesiapa pun rakyat Malaysia. Bagi rakyat yang faham akan kandungan Perlembagaan Persekutuan dan faham sebenarnya amalan serta sensitiviti setiap agama hal ini takkan terjadi.

Perkataan dan sebutan kalimah khusus untuk orang Islam iaitu ALLAH sememangnya tidak boleh digunakan oleh sesiapa pun selain Muslim. Setiap Muslim yakin & percaya bahawa ALLAH itu satu, Pencipta sekelian alam & makhluk, seksaanNya amat pedih dan yang mencipta Syurga & Neraka..Adakah orang-orang Kristian mengakui dan mempercayainya sepertimana orang-orang Islam???

Tetapi yang peliknya bahawa ada orang-orang Muslim yang menyokong keputusan Mahkamah tersebut dan menjadi hero kepada Kristian...Apa jenis Muslim kah ini..??? Murtad.???

Janganlah kerana nakkan KUASA politik sanggup gadaikan hukum ALLAH dan nak pastikan orang-orang bukan Islam tetap menyokong mereka..

Sedarlah wahai orang-orang PAS kerana nakkan KUASA untuk menjadi kerajaan sanggup menyokong Kristian...

Bersatulah wahai Melayu Islam jika tidak kesucian Islam akan terus dirobek dan dinodai oleh bukan Islam....

1 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Salam bro, Nik Aziz dah buat koner lipat dengan isu ini....... nampaknya Khalid Samad dan Anwar kena berastrafal banyak-banyak weh........